#Otwarci Na Biznes

to kampania edukacyjna zwiększająca wiedzę na temat zakładania i prowadzenia własnego biznesu z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. Celem projektu jest promocja przedsiębiorczości oraz poprawa sytuacji studentów i osób po 50. roku życia na rynku pracy.

Opis projektu

Kampania była kierowana głównie do studentów oraz osób powyżej 50 roku życia. Młodzież stanowiła istotną część grupy docelowej ze względu na wysoko rozwinięty poziom cyfryzacji. Stworzyło to przestrzeń do stworzenia sposobu, dzięki któremu będa oni mogli podzielić się swoimi pomysłami biznesowymi. Drugą częścią grupy docelowej były osoby w kategorii wiekowej 50 + która stanowi populację docelową.

Wybór danej kategorii warunkują badania potwierdzające przynależność danych osób do najbardziej niekorzystnej sytuacji pod względem umiejętności cyfrowych. Poprzez ich udział w programie przyczynimy się do współpracy międzypokoleniowej i zajmiemy się kwestią wykluczenia technologicznego osób starszych.

Raport z badania

Kampania jest odpowiedzią na badanie Fundacji Our Futurę Foundation oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Wynika z niego, że choć 67 proc. polskich studentów myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej, to jedynie co piąty z nich uważa, że w ramach edukacji szkolnej czy akademickiej dowiedział się jak przebiega ten proces. W dodatku pomimo uczęszczania na lekcje przedsiębiorczości, jedynie 34% studentów deklaruje, że potrafi przeprowadzić rozeznanie rynku lub stworzyć biznesplan swojej potencjalnej działalności.

Innym obszarem, który został przeanalizowany w raporcie, jest współpraca międzypokoleniowa i potencjalne korzyści płynące z jej zaistnienia. Analiza badania wykazała synergię pomiędzy młodością a doświadczeniem w biznesie. Studenci mogą uczyć się praktycznej przedsiębiorczości od osób dojrzałych, dzieląc się w zamian wiedzą dotyczącą dot. wykorzystywania nowych technologii.

Badanie przeprowadzone równolegle na studentach (18-26 lat) oraz osobach powyżej 50 roku życia, którego celem było sprawdzenie samooceny kompetencji biznesowych oraz technologicznych studentów i pokolenia 50+, a także ich nastawienia do współpracy na płaszczyźnie zawodowej.

Kurs

Kurs, którego celem kursu jest dostarczenie kompleksowej wiedzy i umiejętności niezbędnych do skutecznego rozpoczęcia i rozwijania własnego biznesu.

Kurs jest darmowy i obejmuje różnorodną tematykę począwszy od prawnych podstaw prowadzenia działalności gospodarczej, poprzez formy finansowania firmy, aż po promocję w mediach społecznościowych. Na kurs składa się seria 10 szkoleń eksperckich w formie 30 minutowych nagrań, które zostaną udostępnione na naszej stronie, a także w postaci materiałów na naszym koncie na TikToku. Uczestnicy spotkań dowiedzieli się m.in. jak prezentować swój pomysł na firmę, budować zespół, przyciągnąć uwagę klientów czy też zdobyć finansowanie. Poznali także kluczowe zagadnienia dotyczące zakładania i organizacji przedsiębiorstwa, a także prawnych podstaw prowadzenia działalności gospodarczej.

Całość kursu certyfikowana jest przez Akademię Leona Koźmińskiego oraz firmę Tiktok.  W kursie wzięło udział 5 tysięcy osób, a 700 z nich zdało test i odebrało certyfikat ich ukończenia.

Konkurs

Konkurs, którego celem było znalezienie najbardziej przedsiębiorczych osób i wsparcie ich w rozwoju lub otwarciu firmy. Zadanie konkursowe polegało na nagraniu krótkiego wideo (max 3 min), w którym w kreatywny sposób należało zaprezentować swój pomysł na biznes. Następnie zgłoszenia te zostały poddane ocenie kapituły, oraz głosowaniu publiczności, za pośrednictwem platformy TikTok.

Adresatami konkursu były 3 grupy docelowe:

  • Osoby w wieku od 18 do 26 lat
  • Osoby powyżej 50 roku życia
  • Oraz specjalna kategorii, która łączy ze sobą przedstawicieli obu tych pokoleń.
Uczestnicy konkursu rywalizowali o niemałą stawkę, ponieważ łączna wartość nagród wynosiła 100k zł (17k zł nagroda finansowa, 7k zł vouchery na porady prawne, 10k zł na kampanię marketingową na TikToku).

Jury konkursu

Grzegorz Mazurek

Rektor

Akademia Leona Koźmińskiego

Liv Sandberg

Managing Director Global Business Solutions

TikTok CEE & Nordics

Jan Kruś

WICEPREZES I WSPÓŁWŁAŚCICIEL

IBERION

Beata Drzazga

Założycielka

BetaMed S.A.

Rafał Sonik

Współwłaściciel

Gemini Holdings

Karolina Wójcik

Dyrektorka Zarządzająca

SWPS Innowacje

Zwycięzcy konkursu

Spośród 333 projektów biznesowych przygotowanych przez uczestników, jury wybrało najlepsze dziewięć pomysłów, których twórcy mogli zaprezentować je na uroczystej gali 14 czerwca 2024 roku. Autorami finałowych trzech projektów są:

  • Barbara Bruzda – 53-letnia miłośniczka zwierząt, której pomysłem na biznes jest stworzenie aplikacji pomagającej odnajdywać zaginione zwierzęta;
  • Renata i Julia Krysiak – duet mamy i córki, społeczniczek i wolontariuszek. Ich firma, VegeLIO, powstała z miłości do zdrowego stylu życia. Ich pierwszym produktem jest nowoczesna, zdrowa mieszanka warzyw i ziół liofilizowanych z przyprawami, na bazie polskich warzyw i ziół, kurkumy, pieprzu i soli kłodawskiej;
  • Karolina Szczęsna, Zuzanna i Sławek – zespół trzech studentów, których zróżnicowane doświadczenia pomogły w nakreśleniu śmiałej wizji dla platformy sprzedażowej, typu marketplace, dla usług cmentarnych i pokrewnych. Mają doświadczenie w zarządzaniu projektami, analizowaniu danych, projektowaniu usług cyfrowych i tradycyjnych oraz w marketingu i sprzedaży.

 

Gratulujemy! Ich filmy konkursowe są dostępne do obejrzenia w zakładce „Konkurs”

Profil na TikToku

Ponad 21 mln wyświetleń filmów edukacyjnych na TikToku o tematyce biznesowej, marketingowej, budowaniu marki osobistej oraz wskazówek jak prowadzić biznes.

W kampanię zaangażowali się również influencerzy oraz twórcy biznesowi: Aleksandra Pawlik, Bartek Piekarski, Dawid Pałka, Michał Wichowski, Biznes w dresach, Franciszek Georgiew, Kowale Biznesu, Marcelina Maciąg, Kacper Bisanz, Dawid Gościk, Aleksandra Żelazowska, Michał Kanarkiewicz, Wiktoria Wójcik, Damian Kozanecki, Martyna Kondratowicz, Aleksandra Sidorowska czy Magic of Y.
  • Polska musi zmienić model gospodarczy i zacząć inwestować w młodzież, edukację oraz innowacyjność

    Potencjał polskiej młodzieży nie jest w pełni wykorzystywany ze względu na zbyt niskie inwestycje w edukację, brak przygotowania młodych do wyzwań współczesnej gospodarki oraz niedostateczną współpracę pomiędzy sektorem prywatnym i akademią. W obliczu kryzysu demograficznego kluczowe będzie przekazanie młodemu pokoleniu umiejętności, które pozwolą mu wykorzystywać wiedzę do tworzenia innowacji i funkcjonowania w warunkach nieustannej rewolucji technologicznej.

    Przeczytaj artykuł
  • Udowadniają, że wiek nie jest przeszkodą w biznesie. Poznaj zwycięzców kampanii #Otwarci Na Biznes

    Renata i Julia Krysiak chcą zarabiać na swojej miłości do zdrowego trybu życia. Studenci Karolina, Zuzanna i Sławek planują uruchomić platformę sprzedażową dla usług cmentarnych i pokrewnych, a Barbara Bruzda tworzy aplikację do znajdowania zagubionych zwierząt. To trzy wyjątkowe projekty, które otrzymają wsparcie finansowe, prawne i marketingowe. Czytaj więcej: https://www.biznesinfo.pl/udowadniaja-ze-wiek-nie-jest-przeszkoda-w-biznesie-poznaj-zwyciezcow-kampanii-otwarci-na-biznes-rb-wmm-180624

    Przeczytaj artykuł
  • Wiek nie jest przeszkodą w biznesie. Poznaj zwycięzców kampanii #OtwarciNaBiznes

    Projekt #OtwarciNaBiznes to kampania promująca przedsiębiorczość i wiedzę o prowadzeniu własnej firmy. Na Gali Finałowej poznaliśmy zwycięzców akcji. Redakcja Android.com.pl objęła wydarzenie patronatem medialnym.

    Przeczytaj artykuł
  • Oto międzypokoleniowy duet

    W piątek odbyła się Gala Finałowa projektu #OtwarciNaBiznes, w którym jury wyłoniło zwycięzców w 3 kategoriach. Jedną z nich wygrały pabianiczanki Julia i Renata Krysiak. Gratulujemy!

    Przeczytaj artykuł
  • Młodzi kontra starzy. Mity obalone. Te wyniki nie pozostawiają wątpliwości!

    Na rynku pracy jest pełno stereotypów. Bo przecież seniorzy są niechętni nowym technologiom, a młodzi pracodawcy starszym pracownikom. Ale jak się okazuje, zatrudnienie osób 50+ przez przedsiębiorców w wieku 18-25 lat może przynieść firmom korzyści. A największe szanse są na to w małych miejscowościach.

    Przeczytaj artykuł
  • 67% polskich studentów myśli o założeniu własnej firmy – Co piąty wie jak to zrobić…

    Kampania #Otwarci Na Biznes odpowiada na wyniki raportu dotyczącego kompetencji cyfrowych i przedsiębiorczości Polaków, przygotowanego przez fundację edukacyjną Our Future Foundation we współpracy z Akademią Leona Koźmińskiego. Badanie pokazuje, że choć 67 proc. polskich studentów myśli o założeniu własnej działalności gospodarczej, to jedynie 22,4% z nich uważa, że w ramach edukacji szkolnej czy akademickiej dowiedziało się jak przebiega ten proces.

    Przeczytaj artykuł

#Otwarci Na Biznes jest projektem Fundacji Our Future Foundation

Celem Our Future Foundation jest wspieranie rozwoju edukacyjnego i zawodowego ambitnej młodzieży z całej Polski. Fundacja pełni swoją misję, zapewniając podopiecznym kompleksową pomoc w procesie rekrutacji na najlepsze światowe uczelnie i wyboru wymarzonej ścieżki kariery.

Partnerzy Główni

Partnerzy

Patronaty honorowe

Patronaty medialne